Engels

Vanaf groep 1

In 2016 zijn wij begonnen met een nieuwe Engelse methode voor groep 1 tot en met 8. We zijn zeer enthousiast over deze 'leuke en stimulerende' methode en trots dat ook een kleine school als De Linde haar kinderen goed voor kan bereiden op Engelse les op het voortgezet onderwijs.

iPockets

Voor groep 1 t/m 4 heet deze methode ‘iPockets’. iPockets is een digitale lesmethode, waarvoor een digibord wordt gebruikt. De kinderen krijgen op deze manier op een interactieve en speelse manier Engelse les. Ze leren de taal eigen te maken door middel van liedjes, rijmpjes, interactieve praatplaten en video materiaal, waarbij de leerkracht ondersteuning geeft door een handpop (monkey, tiger and giraffe) Engels te laten praten.

Our Discovery Islands

Het vervolg op iPockets is Our Discovery Islands. Bij deze methode wordt veelvuldig gebruik gemaakt van het digibord. De oefeningen zijn gemaakt voor verschillende type leerlingen (auditieve, visuele, tactiele en kinesthetisch ingestelde leerlingen). Hierdoor kan ieder kind op zijn eigen manier succesvol zijn in het leren van Engels. Tijdens de les wordt uitsluitend Engels gesproken door de leerkracht en de leerlingen. De methodologie van Our Discovery Island is internationaal erkend en zorgt (zonder extra inspanning) voor een hoger eindniveau dan andere in Nederland beschikbare lesmethoden Engels.